Feed monster – תיקיית הקומיקסים

בהמשך לתובנות הגוגל רידר שלי החלטתי לפרוט כאן את מה בדיוק אני קורא.
אחרי הכל, 300 פריטים ביום צרכים להגיע מאיפשהו, נכון?

היות ומדובר ב 170 מקורות החלטתי לעבור לפי תיקיות. החלוקה לתיקיות בגוגל רידר מאוד נוחה, ומאוד עוזרת לי לסנן את מה אני רוצה לקרוא ועל מה אני מרשה לעצמי לוותר.
היא גם מאוד עוזרת בקריאת פריטים בסלולרי, אז אני יכול לדעת להימנע מתיקיות מסוימות שלא באמת מותאמות לקריאה בפורמט הזה באותה מידה.

התיקייה הראשונה בגוגל רידר שלי היא כנראה התיקייה החביבה עלי, תיקיית הקומיקסים.

קודם כל, מי שרוצה יכול למצוא את כל הפריטים שמגיעים לתיקיית הקומיקס שלי יכול למצוא אותם כאן. הוספתי גם כאן בטור השמאלי קורא RSS שתמיד יכיל שלושה פריטים מהתיקייה, שיהיה.

היות וכמו שתראו, רוב הקומיקסים מגיעים בין שבע לעשר בבוקר, והיות וזה לא פורמט שעובר טוב במיוחד בסלולרי (תמונות, גם שוקל הרבה, גם נראה פחות טוב, וגם הולכות לאיבוד הבדיחות בטקסט האלטרנטיבי – הטקסט שמופיע כששמים את הסמן של העכבר על תמונה) אני בדרך כלל מחכה עד אחרי עשר בבוקר ועד שאני ממוקם ליד מחשב ועובר על כולם ברצף. בימים של עבודה זאת תהיה ההפסקה הראשונה שלי ביום (מגיע בסביבות שמונה וחצי – תשע, בודק מיילים ועושה סדר בכל מה שצריך לעשות במהלך היום עד עשר, ואז.)

כשאני מגלה קומיקס ממש טוב (אקספלוזם, XKCD), אני יכול להקדיש ימים שלמים על לעבור על כל ההיסטוריה שלו מההתחלה עד הסוף.

אגב, בניגוד לרוב שאר התיקיות שלי, בקומיקסים עוד לא הגעתי למיצוי, מה גם שלאחרונה צמצמתי לפחות שלושה קומיקסים שהפסיקו להתעדכן, ככה שאם מישהו מכיר קומיקסים מוצלחים שכדאי לי להוסיף, אני אשמח לעוד .
קצת סטטיסטיקות.
כמות המקורות: 18
בעברית: 3
כמות הפריטים בתיקייה ביום: קצת יותר מעשר
מתעדכנים בתדירות הכי גבוה (1 ביום): Explosm.net , דילברט , SMBC
הכי פופולרי (שיש לו הכי הרבה עוקבים בגוגל רידר): XKCD.com
הכי אנונימי (הכי מעט עוקבים בגוגל רידר): Chips' Illustrated

ועכשיו בואו נעבור על זה פיד אחרי פיד:

אקספלוזם – כנראה הקומיקס רשת האהוב עלי. הומור הזוי שנע בין בדיחות קרש להומור שחור. הקומיקס הזה הוא מה שנתן לי ולקבלה את ההשראה לעשות קומיקס יומי משלנו. פוסט כל יום בסביבות עשר בבוקר.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

XKCD – קומיקס הגיקים האולטימיטיבי, בדיחות על מתמטיקה, פיזיקה, גאדג'טים ופארק היורה, הכל עם סטיק פיגר'ז. מומחה מספר 1 בטקסט אלטרנטיבי. שני פוסטים בשבוע בערך.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

A softer world – קומיקס בתמונות, כל ריבוע מכיל תמונה או חלק ממנה, לרוב ללא קשר ישיר לטקסט. הטקסט עצמו הוא לרוב אמירות משעשעות \ מתחכמות על החיים, בלי הצורך של לבנות סיפור. הקומיקס שהכי קרוב לשירה שאני מכיר. והרגע גיליתי שגם בו יש טקסט אלטרנטיבי! שני פוסטים בשבוע בערך.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

Apokalips – קומיקס הזוי. לרוב כולל האנשה של חפצים שלא הייתם מצפים שיאנישו אותם ובדיחות על משחקי מילים שמזכירות לי את ההומור של אבא שלי (אבל זה עשוי טוב…). מכיל הומור בטקסט אלטרנטיבי. פוסט פעם בשבוע.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

Chip's Illustrated – הבלוג של תמר. היחיד שאני בעצם מכיר את היוצרת. קומיקסים מצחיקים עם ציורים מושקעים. לצערי לא מתעדכן כבר לא מעט זמן… (רמז רמז)

דוגמה מוצלחת:

Dilbert daily strip – דילברט. החיים בקיוביקל מזוית משעשעת. אני לא אמור להיות צריך להציג את דילברט. אם אתם כאן, אתם אמורים להכיר את זה. פוסט כל יום בסביבות תשע וחצי בבוקר.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

Garfield minus Garfield –  הקומיקס שחוגג את ג'ון ארבאקל, הבעלים של החתול גארפילד חובב הלזניה. הקומיקסים כאן הם קומיקסים של גארפילד מהם מחקו את גארפילד והשאירו רק את ארבאקל. בחלקם זה יוצא ממש מצחיק, בחלקם זה יוצא ממש לא. למען האמת זה בלוג שקצת נמאס לי ממנו לאחרונה. כנראה שזה בגלל שהגימיק, שבהתחלה היה מגניב, קצת מיצה את עצמו בשבילי. בערך שלושה פוסטים בשבוע.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

PHD comics –  קומיקס של דוקטורנטים אמריקאיים. מושקע ומאוד מצחיק, אפילו שרוב הבדיחות הן בדיחות של עולם האקדמיה. בערך שלושה פוסטים בשבוע, וכנראה זה שהכי הייתי רוצה שיתעדכן בתדירות יותר גבוהה.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

Saturday Morning Breakfest Cereal – כנראה הקומיקס עם אחוז ההצלחה הכי גבוה. בטוח בין הקומיקסים היומיים. מצחיק אותי כמעט כל פעם, גם אם הקומיקסים הכי טובים שלו הם לא ברמה של ההצלחות הגדולות של אקספלוזם או XKCD. קומיקס הזוי שנמצא איפשהו בין אקספלוזם ל XKCD מבחינת תכנים, קצת גיקיות, קצת הזייה. שכלל את אומנות הטקסט האלטרנטיבי. במקום טקסט מופיע מתחת לתמונה של הקומיקס כפתור אדום שכששמים עליו את העכבר רואים עוד ריבוע קומיקס, לפעמים המשך של הקומיקס ולפעמים ציור של המאייר והערות שלו לגבי הפוסט. פוסט כל יום, בסביבות שבע – שמונה בבוקר.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

Savage chickens – קומיקס על תרנגולות שמצוייר על פוסט-איטס. חשבתי שיהיה מורכב יותר להסביר את זה אבל בסופו של דבר זה בדיוק מה שזה. מאוד חביב, גם אם לרוב לא מבריק.5 פוסטים בשבוע בסביבות עשר בבוקר.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

שניה לפני שגולש –  מצד אחד בעברית, מצד שני כנראה הקומיקס שהכי פחות מצחיק אותי מבין הקומיקסים שאני מנוי עליהם. הקונספט הוא כאילו הציבו מצלמה על שולחן בבית קפה תל אביבי. בערך פוסט בשבוע.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:


הו לא – הקומיקס הישראלי האינטרנטי החביב עלי שלא אני כתבתי אותו. מאוד מאוד מצחיק. מאוד מאוד מומלץ. מאוד מאוד עוד כמה דברים שאני לא מצליח לחשוב עליהם כרגע אבל לא רציתי שיהיה כתוב פחות על הקומיקס הזה מאשר על קומיקסים אחרים שאני אוהב פחות. פוסט כל יום רביעי (כלומר אחד בשבוע)

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

על Questionable content כבר כתבתי כאן. מאז כבר הספקתי להשלים את כל הקומיקסים הישנים, ועכשיו אני מחכה לעדכונים שמגיעים כל שני עד שישי. בלי ספק החביב עלי מבין הקומיקסים החדשים יותר.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

הקומיקס הבא ברשימה נקרא Pictures of sad children. קומיקס מלנכולי בגוונים של אפור שמתעסק לא מעט עם מוות, נטישה ודחייה. זה לא מדכא כמו שזה נשמע. טוב, אולי קצת, אבל זה גם מצחיק לעיתים קרובות, וכמעט תמיד גורם לחשוב. קומיקס שחזרתי לקרוא לאחרונה אחרי הפסקה די ארוכה. מתעדכן בערך אחת לשבוע.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

אחרי הקומיקס Married to the sea עקבתי לא מעט זמן בלי להכניס אותו לגוגל רידר שלי. פשוט לא הייתי בטוח אם אני רוצה לעקוב אחריו או להתעלם מקיומו. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שאם אני נכנס אליו אחת לשבוע כדי לעבור על כל מה שהתעדכן, זה דבילי לא פשוט לשים אותו ברידר. הרעיון של הקומיקס הוא להכניס טקסט סמי-רלוונטי לציורים בסטייל סוף המאה התשע-עשרה. לפעמים זה כפוי מידי ולא מצחיק, לפעמים זה גאוני. אם מתוך שבעת הפריטים שהם מפרסמים בשבוע יש שלושה מוצלחים זה שבוע טוב בשבילם, אבל הציפיות שלי נמוכות מאתרי האינטרנט שלי וגם אחוז פגיעה של שתיים משבע מתקבל אצלי בברכה.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

הקומיקס Abstruse goose הוא הכי חדש ברשימה שלי, אבל הוא קומיקס גיקים מאוד מוצלח. מזכיר את XKCD, רק קצת פחות חכם ומצחיק וקצת פחות מהודק מבחינת הציור. עדיין מדובר בקומיקס איכותי. מתעדכן פעמיים בשבוע.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

Andertoons daily cartoon הוא הכי קרוב מבין הקומיקסים שאני קורא ל Funnies מהעיתון האמריקאי. ריבוע אחד של קומיקס כל יום, אבחנה אחת מוצלחת שלוקח כמה שניות להבין עד הסוף. זהו. כמה פשוט, ככה מוצלח.

דוגמה מוצלחת המתקופה האחרונה:

הקומיקס Stuff no one told me הוא יחסית חדש, רק 36 פריטים עד עכשיו בקצב של חמישה בשבוע, אבל הוא כבר מראה המון פוטנציאל. סגנון הציור מזכיר לי קצת את ארץ יצורי הפרא, וההומור נובע מהשילוב בין אבחנות בסגנון sunscreen לציניות מחוכמת.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

אז זהו, זאת תיקיית הקומיקסים מהגוגל רידר שלי. כמו שכבר כתבתי, אם זה ממש מוצא חן בעינייכם, אתם יכולים למצוא את כל הפריטים שמגיעים לתיקייה בעמוד אחד מסודר.

4 Responses to Feed monster – תיקיית הקומיקסים

  1. פינגבאק: אל תתפשרו על הטוב ביותר! « חד העין

  2. פינגבאק: הסחה לשבת « חד העין

  3. פינגבאק: Feed monster – תיקיית ה FUN « חד העין

  4. פינגבאק: הדרכים הנפלאות שבהן אחותי מתאכזרת אלי (המלצה על קומיקס) « חד העין

להשאיר תגובה

