Feed monster – תיקיית ה FUN

והיום, כהמשך לפרוייקט הסקירה שלי של הפריטים שאני קורא בגוגל רידר, החלטתי שהגיע הזמן לסכם את תיקיית ה FUN.

את כל הפריטים מהתיקייה עצמה אפשר לראות כאן.

בתיקייה הזאת אני שומר את כל האתרים שמספקים שעשוע רגעי שהם לא בדיוק קומיקסים. אני מנסה לשכנע את עצמי שהקומיקסים הם "בידור איכותי" בעוד הדברים בתיקייה הזאת הם "בידור זול". בתיקייה הזאת כמעט תמיד יש לי פריטים, היות וכמו שתראו חלק לא קטן מהאתרים כאן מעלים יותר מפריט אחד ליום. התיקייה הזאת היא גם התיקייה שהכי פחות אכפת לי לוותר על הפריטים שיש בה, כלומר פשוט לתפוס הכל ולהעלים ברגע באמצעות הכפתור הפלאי "Mark as read".

רוב הפריטים בתיקייה הזאת לא ממש מותאמים לסלולרי היות ומדובר בתמונות שגם שוקלות הרבה וגם לא מוצגות בצורה אופטימלית במסך הקטן של הטלפון. בגלל זה בד"כ כשאני לא ליד מחשב אני לא טורח להיכנס לפריטים האלה.

לפריטים בתיקייה הזאת אני בד"כ נכנס כשאני צריך הפסקה רנדומלית של שתיים-שלוש דקות. אף פריט בודד לא דורש תשומת לב של יותר משלושים שניות (גם זה הרבה יחסית לרובם), וזה מושלם בשביל הסחת דעת מהירה. סביר להניח שאני עובר על פריטים מהתיקייה הזאת חמש או שש פעמים במהלך יום עבודה.

אני מניח שאם אני ארצה לצמצם את כמות הפריטים שמגיעים אלי כל יום זאת תהיה התיקייה הראשונה שאני אקצץ ממנה דברים, למרות שכמו שכבר אמרתי, דווקא בתיקייה הזאת קל לי יותר להתעלם מפריטים מאשר בתיקיות אחרות.

קצת סטטיסטיקות.

כמות המקורות: 17

בעברית: 5

כמות הפריטים בתיקייה ביום: 64.3

מתעדכן בתדירות הכי גבוהה (20 ביום): FML

הכי פופולרי (שיש לו הכי הרבה עוקבים בגוגל רידר): Quotes of the day
הכי אנונימי (הכי מעט עוקבים בגוגל רידר): גונב לאוזניי

ועכשיו בואו נעבור על זה, פיד אחרי פיד. הערה לפני שמתחילים, היות וכמות המקורות בעברית היא מאוד נמוכה, בואו נסכים שכל עוד לא ציינתי אחרת האתר הוא באנגלית.

המקור הראשון ברשימה שלי הוא Lamebook, אתר שמעלה דברים מפגרים שנמצאו בפייסבוק. אני לא ממש יודע איך לתאר את זה יותר טוב. זה אתר חדש יחסית בגוגל רידר שלי ואני לא בטוח עדיין באיכות הפריטים, למרות שממה שראיתי עד עכשיו זה מצחיק הרבה יותר פעמים משזה לא מצחיק. מהפיד מגיע בערך פריט ביום בשעות רנדומליות.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

על כל ששת המקורות הבאים ברשימה שלי כבר כתבתי בנפרד ואפילו נתתי דוגמאות משלי.

על Fail Blog והגירסה הישראלית שלו כשל כתבתי כאן,

על ROFLRAZZI, Pundit Kitchen ו Comixed כתבתי כאן,

ועל  Passive aggressive notes כתבתי כאן.

הפיד השמיני ברשימה הוא אתר הגרפים המצחיקים Graph-jam. הם מתמודדים עם כל נושא שנקלע בדרכם בצורה גרפית משעשעת. רוב הזמן זה פשוט Pie charts והבדיחות הן "אבחנות משעשעות". לא האתר הכי מצחיק ברשת, אבל זה לרוב לא רע בכלל. מהפיד מגיעים קצת יותר משלושה פריטים ביום בד"כ באזור ארבע, שבע ועשר בערב.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

ועכשיו, לשם שינוי, פיד בעברית! האתר GraffiTLV הוא אתר שמתעד כתובות גרפיטי ברחבי תל-אביב. לפעמים אלו פשוט כתובות רנדומליות חסרות יחוד, לפעמים יש בהן תחכום, לפעמים זה דברים מושקעים ממש. היתרון של האתר הזה מבחינתי היא העובדה שהוא מתעד את פרץ היצירתיות\ונדליזם של אנשים אחרים וזה שהוא מתעד פן בחיים האורבניים שלרוב אני כמעט עיוור אליו. בגלל זה גם רף הציפיות שלי מבחינה בידורית הוא הרבה יותר נמוך. אם פריט אחד מתוך כל שלושה הוא מוצלח אני שמח. מהפיד מגיעים חמישה פריטים בשבוע, בסביבות חמש בבוקר בד"כ.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

הפיד הבא הוא גם בעברית וגם לא בא כתמונה מה שהופך אותו לאפילו יותר מיוחד בתיקיית ה FUN. האתר The Monkey, הגירסה הישראלית של האתר The Onion , מספק חדשות מזויפות  משעשעות מאוד בהתאם לאירועי היום. על הגירסה האמריקאית של האתר ויתרתי בגלל העומס (יותר מידי כתבות מזויפות, עם יותר מידי טקסט), אבל הגירסה הישראלית היא קלילה ותמציתית יותר. פריט וחצי בשבוע, לרוב לא ארוך ולא דורש התעמקות מיוחדת, אבל לפעמים יש שם סאטירה ברמות הכי גבוהות.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה

ועכשיו אנחנו מגיעים לפיד הכי יפה שיש לי. הוא לא הכי מצחיק, הוא לא הכי מבדר, הוא כנראה גם לא הכי מעניין, אבל בכל מה שקשור לאסתטיקה, מקוריות והמקומות שתמונה אחת מוצלחת יכולה לסחוף אותי אליהם, הוא בוודאות הכי מוצלח. האתר נקרא Inspire me now והוא מציג תמונות מקוריות ומעוררות השראה מרחבי הרשת, כולל קישורים למקור. אלו לא תמונות נוף או תמונות של אנשים בסיטואציות מצחיקות, אלא תמונות של מוצרים חדשניים, יצירות אומנות לא צפויות ומודעות יצירתיות. מהפיד מגיעים בין ארבעה לחמישה פריטים ביום בשעות אקראיות, אני אישית אוהב לאגור אותם קצת כי כשרואים כמה כאלה ברצף האפקט של זה הרבה יותר מרשים על האופן שבו אני מתייחס למובן מאליו. אני יודע שההסבר שלי לא נשמע כל כך ברור, אבל באמת ששום הסבר לא יהיה טוב מספיק, וצריך פשוט להיכנס ולהסתכל קצת. זה לגמרי שווה את זה.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

הפיד הבא בתיקיה הזאת עובד בשיטה האולטימטיבית של "ישנן צרות גדולות יותר". הרעיון באתר הוא שאנשים מעלים הסבר בשני משפטים משהו מזעזע שקרה להם. האתר נקרא F*** My Life, או בקיצור FML . הפיד הזה מתעדכן בתדירות גבוהה מדי (20 פריטים ביום) בשביל שאני בעצם אשב ואקרא כל אחד מהסיפורים המדכאים-אך-משעשעים שהם מפרסמים, אבל כשאני במצב רוח הנכון זה יכול להיות בדיוק הדבר שיגרום לי גם לחייך וגם לקבל קצת פרספקטיבה על האומללות הרגעית שלי.

דוגמא טובה מהתקופה האחרונה:

Today, my boyfriend decided he wanted to show me how strong he is by putting me over his shoulder. When he tried, he fell over backwards and dropped me on my face. FML

שלושת הפידים הבאים הם כולם מקבוצת Overheard, אתרים שבהם אנשים מספרים על שיחות מצחיקות של אנשים אחרים שהם שמעו. כשההכרות שלי עם העולם הרחב של האינטרנט הייתה קצת יותר מצומצמת, ולפני שפייסבוק וטוויטר השתלטו על חלק נרחב מזמן הבטלה הממוחשב שלי, הייתי נכנס לאתרים כאלה כנראה עשרות פעמים ביום במצטבר וקורא עשרות שיחות כאלה ביום. בגוגל רידר שמרתי רק שלושה כאלה, השניים החביבים עלי והגירסה הישראלית, כי פטריוטיות זה חשוב. האתרים האלה אגב הם בפורמט שמתאים גם לקריאה בסלולרי ומושלם לקריאה באוטובוס, משפטים קצרים שלא דורשים ריכוז גדול מדי.

הראשון מבין השלושה הוא Overheard in New-York, האתר המקורי שממנו הגעתי אל כל השאר. מדובר בציטוטים שנשמעו ברחבי העיר ניו-יורק, הרבה פעמים כאלה שמשקפים "אופי ניו-יורקרי", או איזכורים לרכבת התחתית. בכל מקרה, חלק עצום מהציטוטים באתר הזה מצחיקים נורא, ולמרות שהם מפרסמים מעל לשבעה ציטוטים ביום, אני משתדל למצוא זמן לקרוא את כולם.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

He's Only Nice to You, Honey

Two-year-old boy: Are we going to daddy's?
Mom: Yes.
Two-year-old boy: Can we stay there forever?
Mom: No! What are you? Crazy?

–N Train

Overheard by: Varda

השני הוא האתר Overheard in the office, אותו קונספט כמו האתר הניו-יורקי רק על דברים שאנשים שמעו במקום העבודה. את החמישה פריטים ביום שהוא מוציא אני מקפיד לקרוא בעבודה, קצת בשביל תחושת ההזדהות וקצת בשביל הלך הרוח הממסדי (אפילו שהחברה שאני עובד בה היא הרבה יותר ג'ינס וטי-שירט מאשר חליפה ועניבה).

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

3PM …I'm a Yak.

Admin to another: Then, around three, I remember I'm not a camel.

North Olmsted, Ohio

הגירסה הישראלית של האתרים האלה נקראת גונב לאוזניי. לגירסה הישראלית יש שלושה הבדלים בולטים לעומת המקור. קודם כל הפריטים של בגוגל רידר מגיעים רק ככותרת, וצריך ממש להיכנס לפריט כדי לקרוא אותו, זה חיסרון די משמעותי, במיוחד לקריאה בסלולרי. חוץ מזה האתר מתעדכן בתדירות נמוכה יחסית, רק שני פריטים בשבוע, וזה חבל כי ההבדל השלישי והכי משמעותי הוא שזה בעברית. עם כל האהבה שלי לתרבות האמריקאית, הציטוטים באתר הישראלי מצחיקים אותי הרבה יותר כי הרבה יותר קל לי להתחבר אליהם ואל הסבטקסט שהם מכילים.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

ירושלים, בכניסה לתחנה המרכזית.

מאבטח: יש נשק?
נבדק: למה, צריך?

נשמע ע"י נתיב.
הפיד הכי פופולרי והכי בנאלי בתיקיית ה FUN שלי הוא Quotes of the day שפחות או יותר מסביר את עצמו, בערך ארבעה ציטוטים מוצלחים בשבוע של אנשים חכמים. באתר עצמו יש יותר ציטוטים, אבל אני מסתפק במה שמגיע אלי לרידר.

דוגמה טובה מהתקופה האחרונה:

It seemed the world was divided into good and bad people. The good ones slept better… while the bad ones seemed to enjoy the waking hours much more.

Woody Allen (1935 – )

הפיד האחרון בתיקייה הזאת הוא גירסה הרבה יותר אישית של אתרי ה Overheard. לאתר קוראים דברים שאוריאל אומר, ומפרסמת את זה אישתו לעתיד של אוריאל. הפיד גם בעברית, גם מתעדכן פחות מפעם בשבוע וגם מכיל כמעט תמיד בדיוק משפט אחד ממש מצחיק. בקיצור, אין שום סיבה בעולם לא לעקוב אחרי האתר הזה.

דוגמה מוצלחת מהתקופה האחרונה:

בואי נדבר על זה בבית. קשה להתווכח במסנג'ר – אי אפשר להשתמש בלוגיקה, דמגוגיה, שינויים בטון וקול, ותנועות ידיים‬ ואז זה ויכוח לא פיירי אל מול היכולת שלך להתעלם מהכל ולדבוק בהחלטה שקיבלת מראש.

אז זהו, זאת תיקיית ה FUN מהגוגל רידר שלי. כמו שכבר כתבתי, אם זה ממש מוצא חן בעינייכם, אתם יכולים למצוא את כל הפריטים שמגיעים לתיקייה בעמוד אחד מסודר. הוספתי גם כאן בטור השמאלי קורא RSS שתמיד יכיל שלושה פריטים מהתיקייה, שיהיה.

One Response to Feed monster – תיקיית ה FUN

  1. פינגבאק: תיקיית הקומיקסים – עדכון « חד העין

להשאיר תגובה

